2014. február 14., péntek

Valentin-napi torta

Valentin-nap alkalmából muszáj volt kipróbálnom a tegnap vásárolt szív alakú szilikon formámat.
Elmira gyerek-szakácskönyvéből a csokitortát készítettem el, semmit nem változtattam, csak kivivel díszítettem.


Piskóta:
6 tojás
6 dkg eritrit
1/4 tk vanília őrlemény
7 dkg mandulaliszt

Tojásokat szétválasztottam, fehérjéket csipet sóval kemény habbá vertem.
Sárgákhoz hozzáadtam a xukrot és a vaníliát, robotgéppel kikevertem. Beleöntöttem a mandulalisztet, és a fehérjehab harmadát. Mikor már egynemű volt a massza, letettem a robotgépet, és a maradék habot óvatosan forgattam hozzá.
Csurdig lett vele a szív alakú szilikonos formám.
170 fokon 30 percet sütöttem.
Rácsra borítottam, szépen lejött róla a forma, kihűtöttem, 3-ba vágtam.

Krém:
4 dl Cocomas kókusztejszín
4 tojássárgája
1/2 tk vanília őrlemény
22 dkg kókuszzsír
10 dkg eritrit
26 dkg kakaópor (30-at írt a recept, de ennyi volt itthon)

A kókusztejszínt és a tojássárgákat habverővel összekevertem, tűzhelyen felmelegítettem.
Beletettem a kókuszzsírt, kevergettem. Amikor elolvadt, beleszórtam a xukrot, a kakaóport és a vaníliát.
Homogénre kevertem pár perc alatt.

Kihűtöttem, majd hűtőbe tettem 2 órára.
Nagyon frankó csokikrém lett belőle. Jó az állaga tortatöltésre és finom is.

A családnak is nagyon ízlett, mindenki repetázott, és uzsira elfogyott több mint a fele:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése