2014. február 12., szerda

Kakaós/diós csiga

Régebben már sütöttem paleós kakaós csigát, de akkor még nem volt útifűmaghéj.

Elmira új, sütis szakácskönyvében találtam a receptet, a krémet átvariáltam, mert vajat/ghít ír, és nekem az nem fér bele.
250 g hántolt mandula darálva
50 g kókuszliszt
40 g porított eritrit
csipet szódabikarbóna
15 g útifűmaghéj

kb. 2 dl víz

A vízben elkevertem az útifűmaghéjat, állni hagyom, megkocsonyásodik.
Összekeverem az egészet, kevés víz még kellhet hozzá, hogy nyújtható legyen.

Kakaós krém (ÚJ!)

50 g eritritet és
50 g vizet rakok egy mikrózható edénybe (én müzlistálat használtam)
Mikróba felmelegítem, elkeverem, hogy teljesen eloldódjon a xukor.
50 g kókuszzsírt felolvasztottam egy másik tálkában
Az édes vízhez öntöttem, és még hozzáadtam
50 g kakaóport


Kikevertem, tésztára kentem, feltekertem, ujjnyi széles szeletekre felvágtam, szilikonos sütőpapírra rakosgattam, 180 fokon 20 perc alatt megsül.

Finom, bár nem túl édes. Állagra szuper, gyorsan kész, máskor is fogok ilyet sütni!
És még tojás sem kell bele!

Ma diós tésztát sütöttem, és a mama is, Gábor is odáig volt érte:)
Diós töltelék:
1,5 dl vizet felraktam a tűzhelyre, belezuttyintottam 50 g kókuszcukrot. Mikor a cukor felolvadt, belekevertem 50 g kókuszzsírt is, az is beleolvadt. Végül 150 g darált diót szórtam bele, kicsit főztem, majd a kinyújtott tésztára kentem.

A csigák tetejét kicsit bevizeztem a kezemmel, és megszórtam enyhén kókuszcukorral.

Hmmm... Ha lesz egyszer paleós-cukrászdám, ilyen tuti lesz a pultban, valami mennyei!!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése