2013. február 7., csütörtök

Néger kocka

Nagyon megkívántam tegnap valami süti-félét, a paleovital-on találtam ezt a receptet, és mivel üres volt a konyha, gyorsan össze is dobtam még vacsi előtt.

Gyorsan elkészül, finom és laktató sütike, amibe nincs semmi kompromisszum (se gyümölcs, se méz, se ghee)), 100% paleo!

Itt a recept:

Tésztához:
4 tojás sárgája
1 egész tojás
10 dkg kókuszzsír felolvasztva
6 ek xilit (nyírfacukor)
1,5 dl kókusztejszín (Cocomas)
1,5 dl víz
Robotgéppel ezeket összekutyultam,
beleszórtam
10 ek gesztenyelisztet,
5 ek kókuszlisztet,
2 ek kakaóport
1 kk szódabikarbónát
és robotgéppel csomómentesre kevertem.

Egy sütőpapírral kibélelt kis tepsibe (20*30-as) öntöttem és 200 fokon 20 percig sütöttem (tűpróba).

Hab:
4 tojásfehérje
6 ek xilit
kevés citromlé
Gőz fölött robotgéppel kemény habot vertem, a kisült süti tetejére simítottam, és 150 fokos sütőbe visszatoltam, amíg nem kapott egy kis színt a hab teteje (nekem most 15 perc volt).

A hab igazán nem hiányozna róla, meg lehetne tölteni valami fincsi krémmel vagy lekvárral, ezért legközelebb a 4 tojásfehérjét meghagyom a csokis-mogyorós tappancsnak, és akkor egyszerre lesz otthon paleós süti és keksz is:))) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése